La carretera de la Roca entre Martorelles i Vilanova, el segon tram amb més risc d'accidents de Catalunya

El tram de 6,5 km concentra una mitjana de 2,3 accidents mortals i greus a l’any

Societat

La carretera de la Roca entre Martorelles i Vilanova, el segon tram amb més risc d'accidents de Catalunya
La carretera de la Roca entre Martorelles i Vilanova, el segon tram amb més risc d'accidents de Catalunya

Martorelles, Montornès del Vallès, Vilanova del Vallès

La carretera BV-5001, coneguda com a carretera de la Roca, continua sent una de les que té un risc més alt de patir un accident de Catalunya.

En concret, el tram comprès entre la cruïlla amb la B-500 a Martorelles i l’encreuament amb la BP-5002 a Vilanova del Vallès és el segon tram amb més risc de patir accidents de tot Catalunya –només per darrere de la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat–.

El grau de perillositat d'aquesta carretera es desprèn de l’estudi EuroRAP, un treball elaborat amb la participació del RACC, el Servei Català del Trànsit, el Departament de Territori i Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona. L’estudi ha analitzat un total de 6.362 km de carreteres (interurbanes i travesseres) que representen el 53% del total de la xarxa viària catalana (12.075 km) i n’ha valorat el volum de sinistralitat.
 

Concretament, la BV-5001 és la segona via catalana en risc d’accidents si es té en compte el nombre de sinistres dels darrers tres anys i la intensitat de trànsit de la carretera, que en aquest cas és de 9.367 vehicles diaris –2015-2017–.

Tot i que en d'altres ocasions el tram més perillós de la carretera havia estat el situat entre Sant Fost i Badalona, en aquesta ocasió, l'informe sobre accidentalitat qualifica de “risc molt alt” el que enllaça Martorelles amb Vilanova, un tram de 6,5 km de longitud, que concentra una mitjana de 2,3 accidents mortals i greus a l’any. El 2016, la BV-5001 es trobava en el setè lloc del rànquing de perillositat i ja porta dos anys que es manté en la segona posició del rànquing d'Eurorap.

Millora de la seguretat per a ciclistes i motoristes

Les dades de l'Eurorap s'han donat a conèixer aquest  dilluns. Durant la presentació, el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, de la Diputació de Barcelona ha anunciat l'inici d'un pla de millora de la seguretat viària per a ciclistes i motoristes en el conjunt de la seva xarxa de carreteres locals, entre les quals es troba la BV-5001 (carretera de la Roca).

Aquest pla de millora de la seguretat viària, al que el diputat Fàbrega ha convidat a sumar-s’hi al conjunt d’administracions amb competència en carreteres a Catalunya, contempla la incorporació de nous aforadors que facin més fiable les dades d’intensitat de circulació (IMD) de motocicletes i bicis, així com d’un estudi específic d’accidentabilitat d’usuaris vulnerables a la xarxa de carreteres locals.

Aquest estudi, que inclou vianants, ciclistes i motoristes, comporta la identificació dels punts amb més risc d’accidentalitat, detectats en els estudis de trams de concentració d’accidents, l’anàlisi del perfil d’usuaris, així com una diagnosi global sobre la tipologia d’accidents i d’usuaris i la seva freqüentació. A partir de l’estudi es realitzaran propostes de millora aplicables a les carreteres de la xarxa local, tant en l’àmbit urbà com interurbà.

 

Edicions locals